Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Trabant és 601

Trabantfelirat.gif

A Trabant volt az első jármű a Német Demokratikus Köztársaságból, ami a keleti közlekedés szimbólumává vált. Régebbi kiadású autós szakkönyvek még Törpeautónak nevezték, hiszen - egyes tévhitek szerint - eredetileg nem is kocsinak készült, hanem fedett motornak. A 601 lett a legismertebb és legtovább gyártott széria. Összesen: 2 774 821 db készült belőle.

KKK1.JPG
Az első sorozatot még díszléccel álmodták meg a tervezők, ám ez nem valósult meg. Ezek után rengeteg apróbb változtatáson esett át az autó. Külsőleg a kerek lökhárítókat szögletesek váltották fel, a vékonyoszlopot vastag oszlopra cserélik ám a kombikon marad a vékony, a homloklemez másik díszrácsot kap, műanyag kilincsek, fekete gumilapok, többlyukas felni.


Szerkezetileg: kétkörös fékrendszer, új első futómű, 6 V-os elektromos rendszer, elektromos gyújtás és egyéb extrák. 1989-re szinte minden megváltozott benne. A 601-esből készült az úgynevezett Tramp is, amely kabrió volt, és eredetileg a határőrség számára gyártották.
KKTT.bmp

Öregedünk. öregítünk.

2015.02.02. 02:23 | Rolla | Szólj hozzá!

Címkék: facebook gumi kerék felni lökhárító

Boldizsár előélete nem valami sima. Ott kezdődik, hogy kettő gazdával ezelőtt kasztnit cseréltek rajta így a 83-as eredeti már nincs rajta, ami baj mert vékony "B" oszlopos lenne. Kecses. De nem. Aztán első üléseket is cseréltek, de valami nagy tudású lehegesztette az anyós ülést így nem hajtható , állítható. A műszerfala sem az eredeti, ezt cserélhette a kettővel előttem lévő tulaj is, mert akitől vettem Ő így vette és Ő is cserélte, faragott rajta. A motor is átment jelentősebb változásokon, amit a kipufogó rendszer visszaalakításával elkezdetem helyreállítani. Szóval, mivel nem mondhatjuk rá, hogy gyári, csak, hogy gyáriasan szép így hát nincs lelkiismeret furdalásom, hogy nem hagyom meg "eredeti" állapotában, hanem öregítem kicsit.

1.jpg
Ennek első (és hátsó) eleme nem más mint a gömbölyű lökhárítók beszerzése volt. Ugyan van még rá kifizetni való, de egy nagyon kedves, rendes embert ismertem meg az eladóban, akivel remélem egy jó barátságot építhetünk majd ki. Szóval sikerült beszerezni nagyon szép állapotú gömbölyű lökhárítókat. Sérülésmentesek, és az első lökhárító alsó része is rajta van. Ízléses darab. Sajnos nem vagyok egy szerelő zseni, ráadásul sem szerszámom, sem helyem nincs, így valószínűleg segítséget fogok kérni a lökhárító cserében. Megtudtam hogy egy 10-es kulcs kell csak és hogy talán 4 csavar tartja ami nem tűnik nagy feladatnak, de a főút mellett, februárban nem állnék neki szerelgetni. Szerencsére úgy látszik lesz segítségem, de mindenek előtt és közben rendezni kell anyagi helyzetemet és a kiadásokat de mindenképp a bevételeket. Elképesztő, hol húzzák le az embert ebben az országban, de ez más tészta... és nem újdonság. A szocializmus kedves maradványa ez. Ahogy a Trabi is. Csak ez utóbbi élvezhető, az előző pedig gusztustalan.

3.jpg
pneumant2.jpg
pneumant1.jpg
Aztán ami még fontos, hasonlóan kölcsön vannak nálam régebbi-fajta kerekek. Kéne még, ha esetleg szélesítést szeretnék de ennek a fent ismert anyagi okai vannak. Minden esetre egy ideje a csomagtartóban volt 5db régebbi 4 lukas felni, Pneumant gumikkal szerelve, s ráadásul egész jó állapotúak. Persze azért óvatos közlekedésre intenek, de szeretném majd kipróbálni ezeket is. Jópofa dolog lesz. Rendbe rakom a felniket rajta aztán mehet is fel rá.  ...és akkor egy darabig vége a retrósításnak, sőt egy kis modernitás veszi kezdetét, hiszen hátra be kell szerelni legalább 1 biztonsági övet a gyereküléshez....   tehát van feladat bőven. Segítséget szívesen fogadok, ha valakinek van öve, vagy szabad ideje ;)  .......... folyt.köv...

trabival.jpg
Ja igen.... lett Boldizsárnak a Trabantnak egy Fészbukk oldala. www.facebook.com/601special linken elérhető. BOLDIZSÁR A TRABANT :)

A bejegyzés trackback címe:

https://trabant601.blog.hu/api/trackback/id/tr847132227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása