Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Trabant és 601

Trabantfelirat.gif

A Trabant volt az első jármű a Német Demokratikus Köztársaságból, ami a keleti közlekedés szimbólumává vált. Régebbi kiadású autós szakkönyvek még Törpeautónak nevezték, hiszen - egyes tévhitek szerint - eredetileg nem is kocsinak készült, hanem fedett motornak. A 601 lett a legismertebb és legtovább gyártott széria. Összesen: 2 774 821 db készült belőle.

KKK1.JPG
Az első sorozatot még díszléccel álmodták meg a tervezők, ám ez nem valósult meg. Ezek után rengeteg apróbb változtatáson esett át az autó. Külsőleg a kerek lökhárítókat szögletesek váltották fel, a vékonyoszlopot vastag oszlopra cserélik ám a kombikon marad a vékony, a homloklemez másik díszrácsot kap, műanyag kilincsek, fekete gumilapok, többlyukas felni.


Szerkezetileg: kétkörös fékrendszer, új első futómű, 6 V-os elektromos rendszer, elektromos gyújtás és egyéb extrák. 1989-re szinte minden megváltozott benne. A 601-esből készült az úgynevezett Tramp is, amely kabrió volt, és eredetileg a határőrség számára gyártották.
KKTT.bmp

Haza hoztuk. Jenő lett a neve!

2014.07.13. 20:21 | Rolla | Szólj hozzá!

Címkék: vásárlás itthon fénykép hibalista Kulcs

kulcs.bmpHaza hoztuk a Trabant 601 Special típusú személygépjárművet. Mivel Jenő napon lett hazahozva, Jenő lett a neve. Ez nálunk már szokás. Az 1.1-es Vidor napon lett haza hozva. Vidor lett, de már nincs nálunk. Visszatérve a 601-re így elsőre is látszott, hogy nem lesz könnyű eset. Pedig úgy vágtunk bele, hogy most veszünk aránylag drágán egy szép állapotút , talán ezt is kellett volna tenni, de arra várni kellett volna és a fene tudja mi lett volna belőle. Szóval a szerelő ismerősöm szólt, hogy van itt ez a gép, 59 ezer, szerinte 45.000-ért oda adják. Hát nem volt egybe a pénz, szóval arra jutottunk, hogy azért megpróbáljuk. 5 ezerrel leelőlegeztük. Majd részletbe, kifizetve 50-ért elhoztuk. Hazafele úton fény derült a problémái egy részére.

Sorolom:
- Nem veszi be a 4-es sebességet, illetve ha be is veszi, nehézségek árán.
- A motor alatt lóg a kipufogó. Látszik is előlről. A hangja is ronda. De "egészséges".
- Nyikorog valami. A motorból jön a hang. Majd megnézzük...
- Van 3 egyforma kereke és egy régebbi tipus... (felni)
- Az elektronikát érdemes átnézni, vagy újra csinálni... a lámpákkal foglalkozni kell.
- Az utas oldali ajtót nem lehet bezárni. Aztán egyszer sikerült, azóta kinyitni nem lehet.
- Olyan koszos hogy elképesztő. Förtelmes. De ezt megoldja majd a tisztító.
- A Fék fog, de érdemes vele foglalkozni, ahogy a kormány holtjátékával is.
- Pozitív van rá több mint egy év műszaki.
- SöTöBö...

A12.JPG

Folyt.köv.... lesz vele dolog, a héten felkeresem a szerelő mestert Zsoltot. Ő majd fényt derít minden problémára, amiről még nem is tudok, biztos nem is lesz könnyű megcsinálni, és sokba is fog kerülni. De a végén lesz egy szép, biztonságos, kellemes Trabink, amivel büszkén feszítünk a magyar aszfalton :)

A bejegyzés trackback címe:

https://trabant601.blog.hu/api/trackback/id/tr726505775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása