Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Trabant és 601

Trabantfelirat.gif

A Trabant volt az első jármű a Német Demokratikus Köztársaságból, ami a keleti közlekedés szimbólumává vált. Régebbi kiadású autós szakkönyvek még Törpeautónak nevezték, hiszen - egyes tévhitek szerint - eredetileg nem is kocsinak készült, hanem fedett motornak. A 601 lett a legismertebb és legtovább gyártott széria. Összesen: 2 774 821 db készült belőle.

KKK1.JPG
Az első sorozatot még díszléccel álmodták meg a tervezők, ám ez nem valósult meg. Ezek után rengeteg apróbb változtatáson esett át az autó. Külsőleg a kerek lökhárítókat szögletesek váltották fel, a vékonyoszlopot vastag oszlopra cserélik ám a kombikon marad a vékony, a homloklemez másik díszrácsot kap, műanyag kilincsek, fekete gumilapok, többlyukas felni.


Szerkezetileg: kétkörös fékrendszer, új első futómű, 6 V-os elektromos rendszer, elektromos gyújtás és egyéb extrák. 1989-re szinte minden megváltozott benne. A 601-esből készült az úgynevezett Tramp is, amely kabrió volt, és eredetileg a határőrség számára gyártották.
KKTT.bmp

Nászautó

2014.08.24. 20:58 | Rolla | Szólj hozzá!

Címkék: leírás Fénykép Nászautó Hazahozatal

Jenő (korábbi bejegyzés) a múlté. De most itt ez a Trabi. Nagyon szép, reméljük jó is. Az esküvő után szereztük be. Ezzel mentünk nászútra. Nagyon jó volt végig. Az utolsó nap beköpte a gyertyát de hát annyi baj legyen. A nászút előtti napon nézegettük a hirdetéseket. Budapesten. A nászút Siófokon volt. Hát valami közeli kellett. Árában se legyen túllőve, és legyen az olyan, amilyennek lennie kell. Nagykanizsán volt.

1_1.jpg

Első látásra is tetszett, aztán belenéztem szép volt, tiszta volt, szép eredetire hajazó kormány, bőrözve, vagy mi ez. Van benne benzinmérő, szivargyújtó, erősítő előkészítés, kék helyzetjelző és ledsor az első lökhárító alatt. Még egyedi. De nem sokára nem lesz az :)  Szóval mentünk pár tesztkört. Aztán fizettük és vittük haza! Azóta örülünk neki. Sajnos a kipufogó nem gyári, az ajtó után jön ki. De ezen majd változtatunk, ahogy a felnit is újra fújtam, mert két színü volt. Nem volt csúnya, de nekem eredetiesebben jobban tetszik. A kipufogó is cserélve lesz.

11.jpg

Amikor az átírást intéztük, az eredetvizsgán egy idősebb úr volt a szerelő, aki felmérte a dolgokat, mesélt régi Trabantos dolgokról, számot cseréltünk, és mondta, hogy van neki valahol egy gyári kipufogója ha gondolom.... gondoltam. Rendes  emberke.

16.jpg

Amikor beköpte a gyertyát nem tudtam hirtelen hol találok vasárnap délben embert akinek van gyertyakulcsa. Neki volt, és megoldotta a gondomat. Később kiderült apámnak is van, de már mindegy. Szóval hazahoztuk. Örülünk neki. Folyt.köv...

6.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://trabant601.blog.hu/api/trackback/id/tr696631909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása